Kvinnemagasinet FemelleVåre bloggereBlogge hos oss?Ukens konkurranseFå nyhetsskriv

Arkiv for kategorien 'Gran Canaria'

Kommer kanskje ikke som et sjokk at jeg tilbrakte årets sommerferie på Gran Canaria. Er vel rundt 14 gang jeg har vært der, har kommet helt ut av tellinga nå. GC er ikke så veldig stort heller så, vil vel si jeg kjenner den øya ganske godt nå, til og med kollektvtransporten er jeg gangske god på. For å si det sånn, jeg vet lett hvilken buss jeg skal ta for å komme meg dit jeg måtte ønske å dra enn å finne riktig t-bane å ta når jeg skal rundt om i Oslo.

Kan jo like godt fortelle at jeg har gått konstant forkjølet siden sist jeg var aktiv på bloggen. Noe som førte til at min sommerferie på Gran Canria ble litt mer annerledes enn man skulle tro. Jeg er utrolig glad i å fly og er absolutt ikke redd for å fly langt, men når man er syk og skal fly… Fyfaen så jævlig. Har fløyet med bihulebetennelse en gang før, men denne gangen toppet det kaka. Min smerteterskel er ganske høy og jeg har aldri hat så vondt før som på denne flyturen. Trodde hele ansikte mitt skulle ekspodere. Alle trodde vel jeg hadde flyskrekk i om med at jeg grein når vi skulle lande. Det sprengte sånn i hele ansiktet og tårene bare kom. De første dagene i syden ble jeg dårligere og dårligere og jeg ente med å få en kraftig infeksjon som samlet seg i panna. Panna mi hovet opp og ble giga. Jeg så seriøst ut som et romvesen. Først når jeg våkna og så meg i speilet tenkte jeg; Har jeg alltid hatt så stor panne, wtf! Dette førte jo til at en spansk lege i hvit frakk måtte ta turen innom og stikke en giga sprøyte i rumpa mi. Har aldri sett en så stor sprøyte som denne før, og det forklarer vel hvorfor det gjorde så vondt å ta den og at rumpa mi 3 uker etter fortsatt er grønn. #sexy! For å si det sånn er jeg forsatt ikke frisk etter å ha fått alle mulige piller av legene i Spania, og derfor har jeg vært og fylt opp noen rør med blod i dag… så forhåpentlig blir jeg snart frisk igjen. Tok til og med rønken av kroppen min i dag, så nå skal jeg få svar på min 3mnd lange forkjølelse.

Håper dere har hatt en litt bedre sommer enn meg så snakkes vi

Processed with VSCOcam with f2 preset

Da har jeg kommet meg hjem, påskeferien er overstått og hverdagslivet er tilbake. Denne påskeferien har jeg tilbrakt på Gran Canaria, noe som ikke akkurat kommer som et sjokk for de fleste. Har jo vært der så mange ganger nå… på tide og reise andre steder. Hadde det utrolig fint der, brukte vel tiden til å slappe av, sole meg og spise masse god mat. Har rett og slett ikke gjort en dritt der annet enn å ta livet med ro!!! Når jeg satt på flyet hjem var det en syk mann som ble fraktet inn av sykehus personell inn på flyet. Han lå oppe på 6 flyseter ved siden av meg og ristet hele flyturen. Jeg har reist mye med fly gjennom mine 19år, men dette har jeg aldri opplevd før. Var sikkert veldig kos for han å bli plassert slik å et charter fly og alle stirret på han. Det skjer alltid rare ting rundt meg, har så mange rare historier jeg kunne fortalt.. men dere skal få slippe å høre dem. Tror jeg er en sånn magnet som tiltrekkermeg rare situasjoner og ikke minst, super spesielle mennesker.

Nå er jeg tilbake på skolen igjen, og om ikke lenge en ny eksamen…men annet enn skole som tar mye av tiden min nå, er min nye jobb. Jeg har endelig tatt meg tid til å søke på noen jobber, og samme dag som jeg dro hjem fra Gran Canaria, fikk jeg min første jobb. Den er da i nærheten av der jeg bor, noe som er super deilig. Det er selvfølgelig i en klesbutikk, men kanskje ikke den butikken de fleste ville trodd. Er dere spente?!! Jeg har fått jobb på Dressmann!!! I dag hadde jeg min første dag på jobb der jeg lærte hvordan man bruker kassen og hvordan alt skal henge i butikken. Det var super gøy og jeg gleder meg masse til butikken skal åpne. Det er faktisk sånn at butikken jeg skal jobbe i ikke har åpnet enda, og derfor må jeg jobbe i en annen butikk i mellomtiden så jeg kan alt og er klar til selve åpningsdagen.

Jeg ser jeg må prøve å ta meg litt sammen nå og få blogget oftere. Var jo en god stund siden sist nå!! Håper alle har hatt en super duper fantastisk påske, så blogges vi senere

bilde 4-42

Da har jeg kommet meg hjem etter to uker på Gran Canaria. Vil ikke si det har hvert noe annet en normal ferietur med familien, med tid til å slappe av fra alt stress hjemme. Når sant skal sies er det utrolig deilig å komme hjem også! ahha. Jeg har vært på Gran Canaria en del ganger tidligere i mitt liv, og man blir litt lei av å se og oppleve det samme om og om igjen. Det beste med dette stedet og som nok fører oss tilbake hit år etter år, er vel at det er et fantastisk flott sted og man føler en hvis trygghet der etter som årene går.

Det er nesten en 6 timers lang flytur til og fra denne øya, og det kleieste var at noen timer før hadde jeg sittet på blyet hjem fra Bulgaria.. og tror du ikke nesten alle de samme flyvertinnene var på dette flyet også. HAH, kos det da!! De første dagene der nede gikk vel bare til soling og bading. Er det en ting jeg er lei er det sol krem og sand som sitter fast på beina. Deiligste å komme hjem og få dusjet i vann som ikke lukter klor. Men som alltid trengtes det noen ganger en pause fra strand livet. Da dro vi til Las Palmas som er centrum på Gran Canaria. Shopping gaten der er utrolig bra både når det kommer til ting å kjøpe, merker og mat. Denne gangen tok vi turen for å se et sted som heter gamlebyen, som dere kan se under. Når jeg først var der følte jeg for å betale 14kr for å gå på taket av museet. Trodde det var litt mer utsikt på den toppen, siden byggningen var grisehøy. En annen opplevlse jeg fikk var når jeg var når jeg var innom en butikk for å prøve en shorts så måtte jeg gjennom en metalldetektor. Sikkerhetskontrollen for å komme inn i et prøverom var høyere enn sikkerheten for å komme inn i landet. JAja, hver sin lyst… der mista de en kunde.

Processed with VSCOcam with f2 presetgc6.jpggc8

Jeg kan jo fortelle noe som var sykt lættis når jeg først er igang. En kveld dro jeg og pappa til et shoppingsenter like ved Las palmas. For å komme til og fra måtte vi derfor ta en buss som ikke gikk direkte til Las Palmas, men en som kjører alle småveier gjennom øya. Den bussen tar litt lenger tid og kjører så sykt fort gjennom de svingete veiene. Det sykeste er å se ut av vinduet når du sitter på en av disse bussene for det er bare fjellstup rett ned.. har du ikke høydeskrekk, får du det på denne bussturen. Til poenget… Når vi skulle hjem så kom det plutselig på en mann som var så sykt stor. Jeg tiller ikke, jeg tenkte; hvordan skal han komme inn på denne bussen. Det gikk! Bussen var veldig full så han endte opp med å sitte sammen med dama si rett forran meg. Dama satt innerst ved vinduet og var normal størrelse. mens mannen satt ytterst og det var kun plass til den ene skinka ans på sete. Hver gang det kom noen på bussen ble dama hans most inn i vinduet for at de folkene skulle komme forbi mannen. Så tenk dere denn bussen kjører i full fart i en svingete vei og så sitter du å ser på en mann som moser dama si inn i vinduet for hver sving. Jeg holdt på å dø av å se på det, så måtte prøve å se en annen vei.

Når jeg først snakker om store menn kan jeg jo like gjerne fortsette. HAHA, når vi skulle fly hjem, var det en passasjer som satt på raden forran meg som var så sinsykt stor. Jeg var spent på om han fikk på seg det flybeltet og det var flyvertinnen også. Alle stirret når belte skulle på. Det som var så morsomt å se på var når vi fikk flymaten så skulle hat ta med seg kaken han fikk hjem. Så når han skulle putte den i sekken sin så mistet han den på gulvet forran seg. Men siden han var så stor greide han ikke å få den opp fra gulvet, så den lå der og rullet frem og tilbake. Når du ikke har noe å gjøre, så blir alt du ser underholdning as. HAHA!!

Processed with VSCOcam with f2 presetProcessed with VSCOcam with f2 presetProcessed with VSCOcam with f2 presetgc4.jpggc5.jpg

Nå som jeg er hjemme igjen fant jeg ut at ferien min er nesten over for i år. På mandag begyner jeg på skolen igjen som student. Ææ, tiden går så fort..Hjelp! Er ikke klar for dette.

Glemte å si at jeg har kommet hjem nå.. hahah, Kan ikke beskrive hvor mye jeg har savnet senga mi. HAha, senga på hotellet var som å ligge på en murstein. Ja, men nå har jeg da kommet hjem til regnfulle Norge og kan sove så lenge jeg vil. Ryggen min var som en most banan etter det oppholdet der nede. Jeg kom hjem natt til Torsdag og jeg vil si at det å komme seg hjem tok lenger tid enn til og dagen ble bare borte. HAha.

Dagen startet med at jeg stod opp og sminket meg og pakket kofferten rundt 7. Så sjekket jeg inn bagasjen kl. 9 på hotellet. Så måtte jeg da sitt der med litte strøm på både mobil og Mac og kjede meg til kl. ble 12. da måtte vi ut av rommet. Så måtte vi sitte å vente på bussen til flyplassen og den gikk ikke før kl. 13:15. Så var vi på flyplassen rundt kl.14 og vi ble kastet inn på flyet kun et kvarter etter at vi hadde ankommet flyplassen. Jeg rakk bare å kjøpe en starbucks, litt mat og gå på do. Så var det 5 timer på fly, men jeg sov så det gikk da greit. Så hentet vi bagasje osvosv. og kjørt innom nærmeste Kiwi for å kjøpe noe å spise. Så var vi hjemme rundt 00 og siden jeg holdt på sulte ble det litt pizza på meg. Før jeg la meg måtte jeg se Pretty Little Liars episodene ovg Keeping Up With The Karadashians episodene. Nå glemte jeg do stoppen på statoil. Når vi var på Kiwi holdt jeg på å tisse i buksa. Hadde drukket så mye siden sist jeg var på do som var på flyplassen der nede sååå ja. Etter jeg var ferdig på do, da dro vi hjem over HAHAH. Men så ble jeg kvalm etter to Store frapper fra Starbucks.. såå det var like før det!!! Jeg lærer aldri etter Praha!

PicMonkey Collage136
bilde-12m

Wow. Dette ble en ren beskrivelse av min Onsdag. Vet ikke helt om det ble riktig tid siden det er en times tidsforskjell mellom landene så.. jaja! Nå som jeg er hjemme har jeg ikke gjort mye. Jeg har sovet en del og så måtte jeg rydde rommet. Det så ut som noen hadde gått amokk på en klessalg eller noe. Det var klær overalt. Jeg vet ikke, men det føles ut som jeg har blitt litt syk/dårlig siden jeg kom hjem. Dagene etter har jeg hat vondt i hode, sykt varm og kald om natten, kvalm og vondt i magen osv. HAHAH, trenger ikke å si mere enn det..Føler meg bedre nå enn da jeg stod opp i dag. Eller så kan det faktisk hende det bare er folkene som maser hull i hodet på meg om nytt bloggdesign til bloggen deres. Omg. Dette blir det siste designet jeg lager noen sinne som er gratis.. tror jeg..

591292-12-1328105544882-800x53300kk1591292-12-1328105549381-800x53300kk2591292-12-1328105567564-800x533sun gc 166Har hat to supre uker på Gran Canaria  Selv om jeg ble lei varmen etter en uke så er egetlig alt annet der så mye bedre. Det jeg savner mest er Pizzaen og hvor fint der er der. Jeg har ikke orket eller tatt meg tid til å blogge mens jeg var der, og jeg troro de innleggene hadde blitt ganske så like og ensformige. Dagene gikk for det beste til bading, sol og mat. Haha. Siden prisene er ekstremt lavere enn i Norge, ble det litt shopping også. Kan legge ut senere alt jeg har kjøpt. Må bare si dette; Jeg hadde hørt så mye bra om Primark og gldet meg til å gå innom… Det er noe av det værste jeg har sett. Jeg har aldri sett så mye stygge klær på et sted, unskyld meg. Ja, det er billig, men assa wtf. Det var jo som å gå inn på Europris. Jaja, Jeg kjøpte et iPhone deksel og en «joggebukses horts!!!!»